A CSODÁLATOS MAKRO ELEM

2021.02.24

 MAGNÉZIUM


Legyen szó akár vitaminról, ásványi anyagról bármiről, az egészséges bélnyálkahártya és ép bélflóra elengedhetetlenül fontos a felszívódásukhoz.
Vérképből szokás magnéziumszintet vizsgálni, de tudnunk kell, hogy a szervezet aktuális magnézium készletének 1%-át mutatja a vér, tehát a vérképből messzemenő következtetéseket a magnéziumszintünkre vonatkozóan nem szabad levonni! 
A magnézium szinte minden élőlény minden sejtjében megtalálható, és számtalan fontos enzim működéséhez szükséges.
 Az emberi szervezetben a magnézium legnagyobb része (mintegy 60 százaléka) a csontokban tárolódik, és csak viszonylag kis mennyiség kering szabadon a vérben.

A magnézium létfontosságú többek között a vérkeringéshez.

A nyugodt alváshoz, az idegek megfelelő működéséhez, az erős és hatékony immunrendszerhez, a csontok és az izmok egészségének megőrzéséhez.

 A magnézium ráadásul más ásványi anyagokkal, vitaminokkal is szoros kölcsönhatásban van, ezért a magnéziumhiány ezekre a mikro tápanyagokra is hatással lehet.

A magnéziumhiány jelei

Állandó szomjúságérzet, hiszen a szomjúság nem csupán a vízhiányra, de az elégtelen elektrolit bevitelre is felhívja a figyelmet! 
A magnézium szabályozza más anyagok forgalmát is, mint például a kalcium, a nátrium és a kálium. Biztosítja a sejtek elektromos stabilitását.

 A magnézium pozitív hatásai


  • Elengedhetetlen az egészséges szívműködéshez, csökkenti a szívroham kockázatát, normalizálja a keringést.
  •  Csökkenti, illetve normális értékre állítja be a koleszterinszintet. Közreműködik az immunrendszer működésében, lassítja az öregedést.
  • A magnézium kiváló savkötő, ezért segíthet gyomorsósav- túltengésben. Ilyenkor étkezés előtt kell bevenni.
  • Hozzájárul a fogak egészségének megőrzéséhez, csökkenti a kalciumtartalmú vesekövek, valamint az epekövek kialakulásának kockázatát.
  •  Segíthet gyomorrontás esetén. Természetes nyugtatószer (kalciummal együtt bevéve), mérsékli a depressziót, tompítja a stressz káros hatásait.
  • Hatással van a vérrögök képződésére, az energiatermelésre, az izom-összehúzódásra és az idegi jelek átadására.
  • Segíti a szívműködést.
  • Csökkenti a vérnyomást és javítja a keringési rendszert.
  • Lazító és nyugtató hatásának köszönhetően csökkenti a depressziót és a szorongást.
  • Gátolja az öregedést.
  • Megakadályozza a kalcium túlzott lerakódását.
  • Javítja a szellemi teljesítőképességet.
  • Lábikra görcs esetén is kiváló!

 Érdemes tudni a magnéziumról

  • A műtrágyázás miatt kevesebb a talajban a magnézium, így ételeink magnéziumtartalma is kisebb a kívánatosnál.
  • A magnézium pótlására a szerves (lehetőleg kelát-) kötésű készítmény a legalkalmasabb.
  • A magnéziumot kalciummal együtt érdemes kiegészítőként szedni. E két elem aránya 1:2 legyen.
  • Magnéziumtartalmú kiegészítőt  inkább két étkezés között vegyünk be, mert különben a gyomor sósavtartalmának megkötése miatt megzavarhatjuk az emésztés folyamatát.
  • Több magnéziumra van szükségük a terhes és szoptató anyáknak, a fogamzásgátló tablettát vagy ösztrogén hormont szedő nőknek, valamint a szeszes italt gyakran és sokat fogyasztóknak.
  • Sportolók nem nélkülözhetik, mivel a vércukor energiává való átalakításához szükség van magnéziumra.

A fent leírtaknak tökéletesen megfelel amit Nektek ajánlani tudok!

https://www.flpshop.hu/customers/recommend/load?id=ZmxwXzIxNDI1Ng==